25 novembre 2009

Les 10 tendències del consum per el 2010

Trendwatching ha publicat les 10 tendències de consum clau per el proper any. Aquí les teniu. Si voleu l'informe complet feu clic en aquest enllaç.


03 novembre 2009

TICCITIES. Les TIC al servei de la promoció econòmica local

Localret va iniciar al gener de 2008 el projecte TICCities, un procés de reflexió sobre l’aplicació de les TIC al servei de les polítiques públiques de competitivitat econòmica local als municipis catalans.

El projecte TICCities ha perseguit estimular, formar i connectar els professionals que tenien la possibilitat d’influir i transformar l’entorn de la promoció econòmica local a Catalunya, a partir de l’aplicació de les TIC i amb la finalitat de millorar la competitivitat econòmica local. És a dir,
la utilització intensiva de les TIC per a competir. Per tal d’assolir aquestes fites, TICCities es va dissenyar com un projecte d’excel·lència progressiu, dividit en dues fases:

Una primera fase de benchmarking i anàlisi per a conèixer les polítiques públiques de promoció econòmica i d’e-Govern que s’estan impulsant, que va concloure amb un «document de visions». Aquesta fase va incloure un benchmarking de ciutats al món (focalitzat en la UE i els EUA) i una anàlisi de l’entorn, a través d’un conjunt d’entrevistes personals a regidors, tècnics i consultors de l’àmbit municipal català, i de la revisió de documents clau.

I una segona fase de debat que va preveure l’organització de diverses sessions de treball. La primera, celebrada el 15 d’abril de 2008, va ser un Update-cities, una conferència en què Alfons Cornella, president i fundador d’Infonomia, i Antonella Broglia, consultora independent, exvicepresidenta i exCEO de Saatchi&Saatchi España, van explicar durant dues hores 10 idees força, a tall d’experiències i tendències clau, observades en el camp de la promoció econòmica de les principals ciutats al món. Es van celebrar, a més, quatre tallers amb electes i tècnics municipals amb l’objectiu de recórrer conjuntament un itinerari pràctic per arribar a la concreció
de visions de futur de promoció econòmica de les nostres ciutats, tot aprofitant les TIC.


El fruit d'aquest treball i aquestes reflexions és el document que es presenta a continuació: