11 de juny 2007

"Quarta Planta": un bloc per a la gestió del coneixement

A la sessió web a la que vaig anar la setmana passada em vaig enterar d'una experiència blogger que vaig trobar molt interessant. Es tracta del bloc Quarta Planta. És un bloc d'accés restringit que té com a objectiu principal la compartició i intercanvi d'informació entre algunes professionals del Hospital de Sant Pau de Barcelona. En aquest espai web, 20 secretàries de serveis mèdics i quirúrgics, aporten continguts diàriament per a facilitar la feina de la resta de membres de la comunitat. Això no només està servint per millorar l'eficiència i qualitat del seu treball, sinó, que al mateix temps, està creant una major cohesió i sensació de treball en equip entre elles.

A través del ponent, Manel Pérez-Montoro, i després d'alguns mails, vaig trobar a la Francesca Cañas, actual administradora del bloc/comunitat virtual (com elles prefereixen dir-li), qui m'ha facilitat, per e-mail, informació relativa al bloc.

La idea va sorgir quan des de la Direcció es va suggerir fer un butlletí. La Francesca va creure que un bloc podia fer aquesta tasca, però també podia aportar moltes altres avantatges per a un grup que presencialment ja compartia necessitats i problemes comuns; així va nèixer Quarta Planta.

La Francesca creu ( i jo comparteixo la seva opinió) que hi ha dos punts clau d'èxit en aquest tipus de projecte. Primer, la senzillesa tecnològica que els blocs permeten en l'actualitat, i segon, i més important, que no només cal donar eines als treballadors, sinó que a més cal involucrar-los en la creació i ús d'aquestes, per a que es converteixin en experiències d'èxit.

Res més. Felicitats per Quarta Planta i que el projecte continuï endavant!!