25 d’octubre 2007

SMS certificat

Dins del marc de la Fira Municipàlia, l'empresa Lleida.net especialitzada en l'enviament de sms ha tret al mercat el primer servei a Espanya de sms certificat. Aquest servei té la mateixa validessa jurídica que un burofax o una carta certificada ja que certifica mitjançant còpia certificada amb justificació de recepció, tant el contingut com la data de l'enviament.

El director de l'empresa destacava, evidentment, molts dels beneficis que suposa aquest servei (eficiència; respecte ambiental, etc), amb els quals coincideix-ho; però a mi m'agradaria ressaltar també la importància de que les empreses, cada dia més, pensin en solucions de m-serveis amb i per a les administracions públiques. Sembla una tendència clara la de que el mòbil vagi poc a poc robant protagonisme a l'ordinador pel que fa a la interacció amb empreses i administracions, o entre aquestes, i per tant, l'administració ha de veure aquesta dinàmica com una oportunitat per ser més eficient i per donar un millor servei a ciutadans i empreses. I això com ho ha de fer? Això ja és més complex, però el que està clar, és que el paper dels innovadors que hi ha dins de les institucions públiques ha de ser clau. Han d'apretar i pressionar a favor d'aquests canvis per que sense ells la metamorfosi encara serà més difícil.

2 comentaris:

kowalinsky ha dit...

Jo crec que el problema no radica en si es fa o no la metamorfòsi. S'acabarà produint, a la forá.

El problema, tal i com es diu a la darrera entrevista publicada a Própolis, és que per molt bo que sigui el servei si els usuaris no el coneixen doncs aquest no serveix per res.

Borja ha dit...

Del problema de comunicació que tenen les administracions públiques i que tu apuntes, se'n deriva també una gran dificultat de gestionar de forma eficient i integrada els tràmits que es realitzen online. L'estructura organitzativa de moltes aapp encara no està preparada ni orientada per gestionar de forma eficient la tramitació on-line de forma massiva, i és per aquest motiu que de vegades no es posen tots els esforços comunicatius en la difusió dels nous canals.