17 de juliol 2007

Em falten dades!! (2ona part)

Ahir, a la primera part d'aquest post, feia constar la falta d'algunes dades de potencial interès pel que fa a la banda ampla en el Informe anual de la Fundació Orange com també les declaracions realitzades, en un sentit similar, pel President de la CMT. Avui mateix alguns diaris (ABC, El País, El Mundo, Expansión y Negocio entre d'altres) s'han fet ressó d'aquestes declaracions i critiquen, jo crec que amb raó, la postura de la CMT i les afirmacions del seu president respecte a la multa a Telefònica, la UE i la situació present i futura de la banda ampla. Entre d'altres coses, el president afirma que la banda ampla arribarà en dos anys a tot el territori... ho veig difícil, per no dir impossible. Avui en dia un percentatge molt alt del territori de Catalunya no té accés a la banda ampla i encara que sigui increible, avui en dia podem trobar encara municipis que no tenen ni accés al telèfon!!

En definitiva, jo volia parlar, com l'altre dia, de preus i velocitats. Només un diari, El Mundo, s'endinsava avui en aquest tema i a més ho feia aportant dades molt interessants. Aquestes han estat extretes del document "The OECD Communications Outlook 2007" (que us podeu descarregar aquí pel mòdic preu de 56€).

A veure si ho sé explicar i sintetitzar. Pel que fa al preu / megabyte no estem mal posicionats; dels 30 paísos de la OCDE estem en el lloc nº7. En canvi, si parlem del preu (i això en termes absoluts, per tant, sense tenir en compte la renda per càpita de cada país) la cosa canvia considerablement. Ens trobem en el lloc 29!!! Només superats per Mèxic. Buf! El tema de la velocitat no queda tant clar a l'article. Només diu que la primera posició és per el país del sol naixent, on els seus internautes poden navegar a un màxim de,... 100 mgb!! M'imagino que ens devem trobar bastant lluny, però no tant com em pensava ja que en preu/mgb no estem tant mal posicionats.

En aquests mateixos instants, estic navegant a 1 mega i 40 euros, però no em puc queixar gaire sabent que hi ha gent del meu país que encara no té ADSL.