19 de juliol 2007

Simplificació administrativa per a les empreses

Llegeixo a El País que la Generalitat acaba d'aprovar 48 mesures per a simplificar els tràmits de les empreses amb l'administració. Recordo ara fa tres anys, quan feia un Màster de Gestió Pública, que ja ens havien comentat la quantitat de "paperassa" que s'havia de fer, per exemple, per obrir un negoci; no sé si parlaven d'entre 30 i 40 tramits. En aquest sentit, l'article comenta que, segons el Banc Mundial, a Espanya s'ha de fer el doble de tràmits que a la resta de paísos de la OCDE per obrir un negoci.

Així doncs sembla que la Generalitat ha fet front aq aquesta demanada existent i s'ha posat "manos a la obra" llançant un paquet de mesures de simplificació administrativa orientades sobretot a millorar l'eficiència i reduir els costos per les empreses, i entenc que també a les mateixes administracions. Des del govern català asseguren que els estalvis seran importants; 300 milions d'euros i 1.000.000 menys de documents per any.

Algunes d'aquestes iniciatives evidenment es basen en la incorporació de mitjans telemàtics. L'aposta més forta, en aquesta línia serà la centralització de totes aquestes gestions en una finestra única multicanal, l'Oficina de Gestió Empresarial, que des del seu portal canalitzara tot el tràfic administratiu, a més de servir com a espai informatiu i de divlugació per a les empreses.

Encara està fresca a la blogosfera la presentació Empresa ¿Qué le pides tú a la Administración Pública? que en Roc Fages va fer en el marc de l'eSegovia 2007. Si feu un cop d'ull a les primeres planes veure que les propostes que feia en Roc van donar en el clau.

2 comentaris:

Iñaki Ortiz ha dit...

Desde mi punto de vista, las empresas son un destinatario idóneo para utilizar los servicios de la Administración electrónica, porque interactuan frecuentemente con la Administración.

La Administración electrónica facilita habilitar servicios integrados dirigidos a las empresas.

Carlos Guadián ha dit...

No creo que sean un destinatario idóneo. Es que tienen que ser el principal destinatario y el principal usuario. Nosotros como personas físicas tenemos muy pocos contactos con la administración al cabo de un año. Pero una empresa tienen muchos más. El e-procurement es el que se ha de potenciar sin lugar a dudas.

Saludos,